Martyna zgłosiła się do nas po niezdanej próbnej maturze z języka angielskiego. Brak wiedzy teoretycznej, nieumiejętność stosowania gramatyki i niskie wyniki z zadań ze słuchu uniemożliwiały jej samodzielne przygotowanie. Po kilku miesiącach pracy z naszą lektorką, uporządkowaniu teorii i pracy na realnych zadaniach egzaminacyjnych, Martyna zdała maturę na 70%.
Martyna zgłosiła się do nas w październiku – po niezdanej próbnej maturze z języka angielskiego w swojej szkole.
Uzyskała 28%. Nie korzystała wcześniej z żadnych korepetycji, a do matury próbowała przygotowywać się samodzielnie – głównie rozwiązując arkusze i przeglądając zeszyt.
Już po pierwszych zajęciach było jasne, że głównym problemem nie była bariera językowa, tylko brak zrozumienia podstawowych struktur gramatycznych i zasad egzaminu.
Martyna znała wiele słów, potrafiła zrozumieć tekst ogólnie – ale gubiła się w szczegółach i nie umiała „czytać egzaminu”.
Zadania ze słuchu robiła „na wyczucie”. W wypowiedziach pisemnych brakowało jej schematów i konstrukcji, które punktuje matura.
W gramatyce – znała ogólne pojęcia, ale nie wiedziała, kiedy i jak ich używać.
Do pracy z Martyną przydzieliliśmy lektorkę Natalię – doświadczoną nauczycielkę, która specjalizuje się w przygotowaniach do matury z języka angielskiego.
Od razu wspólnie ustaliły plan: odbudowa bazy teoretycznej + nauka pracy z arkuszem egzaminacyjnym.
Lekcje odbywały się raz w tygodniu (90 minut), a między zajęciami Martyna pracowała z materiałami przygotowanymi specjalnie pod nią.
✅ Ponad 60 stron autorskich materiałów teoretycznych, podzielonych na kluczowe działy (czasy, strona bierna, pytania pośrednie, konstrukcje egzaminacyjne),
✅ Wzory wypowiedzi pisemnych – do maila, artykułu, listu formalnego,
✅ Karty do szybkiego powtarzania gramatyki (z przykładami zastosowań),
✅ Nagrania i podcasty do ćwiczeń ze słuchu, z różnymi akcentami,
✅ Checklisty i harmonogram nauki, które pozwalały śledzić postęp.
Z każdym nowym działem zaczynaliśmy od teorii – ale nie tej książkowej, tylko praktycznej.
Natalia tłumaczyła, dlaczego używa się danej konstrukcji, w jakim kontekście i jak ją przenieść do zadań.
Każda lekcja składała się z:
Martyna na bieżąco wysyłała wypowiedzi pisemne, a każda z nich była dokładnie sprawdzana i omawiana.
📌 Po 3 miesiącach – Martyna poprawnie rozwiązywała zadania gramatyczne i przestała zgadywać.
📌 Po 5 miesiącach – jej wypowiedzi pisemne miały wyraźną strukturę i zawierały prawidłowe zwroty.
📌 Po 6 miesiącach – rozumiała 80–90% nagrań egzaminacyjnych,
📌 Matura właściwa: 72% – pewny, spokojny wynik.
To nie był przypadek. To była konsekwentna, dobrze zaplanowana praca, która zaczęła się od właściwej diagnozy.
Martyna nie potrzebowała więcej zadań – tylko lepszych fundamentów.
Gdy zrozumiała, jak działa język, i jak działa matura, jej wyniki zaczęły rosnąć z lekcji na lekcję.
Jeśli Twoje dziecko też nie wie, jak się uczyć do matury z angielskiego – pomożemy mu to uporządkować i zrozumieć.
📩 Skontaktuj się z nami:
📞 881 959 227
📧 ene.edukacja@gmail.com
📅 Umów się na bezpłatną rozmowę przez formularz kontaktowy